FAQ

Vi har prøvet at besvare de mest stillede spørgsmål - hvis du stadig er i tvivl, så kontakt os

Hvad er wagyu-graduering?

Se Wagyu graduering.

Hvad er holdbarheden på Wagyu?

Holdbarheden på dit produkt fremgår af varedeklarationen, som også indeholder information omkring opbevaring af det pågældende produkt.
Wagyu-produkterne skal opbevares på køl ved en temperatur på mellem 0 og 5 grader. Det er vigtigt, at wagyu-kød hurtigst muligt kommer på køl, når kødet fjernes fra kølekassen.

WagyuPusher understreger, at wagyu-kød skal spises senest 4 dage efter levering, medmindre wagyu-kødet fryses ned. Når wagyu-kødet fryses ned, kan det holde sig i op til 8 måneder.

Datoen på vores påsatte labels er til enhver tid gældende, og de påsatte labels vil altid gå forud for de generelle informationer og anbefalinger på WagyuPusher.dk, hvis indholdet af labels mod forventning måtte afvige fra de oplysninger, der fremgår af hjemmesiden.

Kødet lugter ikke som det, jeg køber i supermarkedet?

Flere af WagyuPushers produkter kommer fra lande, hvor vakuummodning benyttes. Mørheden og kvaliteten i Wagyu-kødet afhænger af dyrets race, alder, køn, stressniveau og foder. Derudover er det væsentligt, hvordan eller hvor længe kødet har fået lov at modne, da modningsprocessen er med til at modne kødets fibre. Når kødet lægges i vakuumposer, vil enzymerne i kødet således modne kødet. Når vakuumet brydes, kan der komme en særlig duft. Dette er helt normalt og aftager efter 10-15 minutter. Kødet fejler altså intet. Hvis duften ikke fortager sig efter 15 minutter, skal du kontakte os på +45 71 96 76 77 eller info@wagyupusher.dk.

Kødets vægt stemmer ikke overens med det, jeg bestilte?

Vi gør altid, hvad vi kan, for at vægten er så præcis som muligt på alle vores produkter. Vægt er angivet i “ca.” mængde, og vægtafvigelser pr. bøf på op til 25g samt op til 100 gram på hele stykker refunderes ikke. Den angivne vægt er inklusiv afpuds på kødet.

Hvorfor er der så meget afpuds på mit kød?

Afpuds er det fedt på wagyu-udskæringen, som almindeligvis ikke spises sammen med resten af wagyu-produktet. Afpuds er en naturlig del af udskæringen, og det er naturligt, at der kan forekomme mere afpuds på nogle udskæringer end andre. WagyuPushers produkters vægt er angivet inklusiv afpuds, hvis ikke andet er oplyst.

Hvad betyder det, at kødet er GMO- og hormonfrit?

Alt WagyuPushers kød er GMO-frit og betyder, at wagyu-kvæget ikke på kunstig vis ved genmodificering har fået ændret på sine gener. Derudover er WagyuPushers kød hormonfrit, hvilket betyder, at kvæget ikke har fået tilsat væksthormon eller andre hormoner.

Hvordan sendes jeres varer?

Vores varer sendes med Xpressen i kølekasser af flamingo med køleelementer, som sikrer den rette temperatur under hele leverancen. Xpressen leverer til hele Danmark (kun brofaste øer). Der tillægges en emballagepris på kr. 20,- på alle ordrer, der leveres med Xpressen.

Se leveringsbetingelser.

Jeg er ikke hjemme, når leveringen ankommer?

Du behøver ikke at være hjemme, når dine varer leveres. Når Xpressen leverer varer fra WagyuPusher, vil kuréren følge dine leveringsanvisninger. Kassen vil blive placeret foran din hoveddør, medmindre andet er oplyst. Bor du i en aflåst opgang, vil Xpressen ringe på din dør, og i tilfælde af at du ikke er hjemme, vil kuréren ringer på hos dine naboer for at få adgang til opgangen. Hvis det skulle forekomme, at Xpressen ikke kan komme ind i opgangen, vil du blive kontaktet telefonisk med henblik på at aftale nærmere omkring gennemførelse af levering. Hvis du er i tvivl, kan du læse mere her.

Kan jeg ændre leveringsdato?

Hvis du vil ændre leveringsdatoen på en bestilling, bedes du kontakte WagyuPusher hurtigst muligt pr. mail på info@wagyupusher.dk eller på telefon +45 71 96 76 77.

Kan varen leveres til mit arbejde?

WagyuPusher sender gerne dine varer til dit arbejde. Vi følger altid dine leveringsoplysninger, men sørg for at din arbejdsgiver er indforstået med det, så pakken ikke nægtes modtaget.

Har i en fysisk butik, jeg kan hente mine varer i?

Ja, du kan afhente dine varer i vores butik på Viktoriagade 6, 1655 København V mellem 12:00-17:30 mandag-torsdag, 12:00-18:00 fredag og 10:00-13:00 lørdag. Hvis du ønsker at afhente dine varer og spare fragtomkostningerne, skal du huske at vælge afhentning, når du betaler.

Kan jeg bestille flere måneder i forvejen?

Det er muligt at bestille dine produkter flere uger ud i fremtiden. Hvis der er tale om en større bestilling, eventuelt til større private- eller erhvervsrelaterede arrangementer, er du meget velkommen til at kontakte os.

Der er brud på kølekassen?

Hvis du modtager en kølekasse, hvor der er synligt brud, bedes du gøre Xpressen opmærksom på det ved modtagelsen og samtidig kontakte os hurtigst muligt. Vi anbefaler, at du tager fotos af skaden og sender disse til info@wagyupusher.dk.

Skal I have kølekassen retur?

Vi tager af hygiejnemæssige årsager ikke kølekasser retur. Flere af vores kunder bruger den til opbevaring af madvarer.

Hvordan laver jeg en reklamation?

Der mangler noget i min ordre?

Hvis du opdager, at der mangler noget i den leverede ordre, er det vigtigt, at du retter henvendelse til WagyuPusher hurtigst muligt. Du skal tage et foto af hele ordrens indhold sammen med dit ordrenummer og sende til info@wagyupusher.dk. Vi vil herefter gennemgå fejlsøgning og kompensere for det manglende produkt.

Hvordan opbevarer jeg WagyuPushers trøfler?

WagyuPusher anbefaler, at vores trøfler spises hurtigst muligt og indenfor 3-5 dage. Trøflerne opbevares køligt og i en lufttæt boks - evt. pakket ind i køkkenrulle. Skift gerne køkkenrulle dagligt.

Hvordan er fødevaresikkerheden?

Hos WagyuPusher prioriteres fødevaresikkerhed højt, hvorfor vi løbende tester og kontrollerer, at varerne holder den rette temperatur. Dette sker i samråd med fødevaremyndighederne. Se smileyrapporten her.

Håndtering af coronavirus

WagyuPusher prioriterer folkesundheden højt og efterlever altid gældende regler og krav om hygiejne. WagyuPusher gennemfører derfor løbende evalueringer, så vi er sikre på, at restriktioner og andre krav overholdes.

Handelsbetingelser

Se vores handelsbetingelser her.

Leveringsbetingelser

Fandt du ikke hvad du ledte efter?

Hvis du ikke fandt det svar du ledte efter, kan du ringe til kundeservice på +45 71 96 76 77 eller skrive til info@wagyupusher.dk.
Copyright © 2024 WagyuPusher ApS
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram